- همه خودرو ها با یک بخاری مجهز شده اند که برای استفاده از گرما موتور که به هوای گرم و پس از آن به داخل محفظه سوخت منتقل میشود .
- هنگامی که موتور به اندازه کافی روشن میشود تا گرم شود ، خنک کننده ها موتور گرم شده به هسته بخاری منتقل میشود .
- هسته اواپراتور بخاری و تهویه مطبوع در یک واحد به نام جعبه بخاری یا جلوی درب قرار میگیرد . این واحد جایی است که درهای مختلفی از انعطاف پذیری هوا و کانال ها وجود دارد که هوا را به دریچه هی مختلف هدایت میکند .
- اگر ما بخاهیم جعبه بخاری را برداریم تا " جریان دیورتور " جریان هوا را نشان دهد ، این درب از یک بازه به بعد تغیر میکند و جریان هوا را از یک سیستم نفوذ به دیگری متوقف میکند
- این درب کنترل هوا توسط کابل و موتور الکتریکی فعال میشود که میتواند با استفاده ازیک اهرم دستی یا به صورت خودکار کنترل شود .
- موتورهای درب ، برق را برای حرکت یک درب خاص که کنترل خروجی های هوا مانند دریچه میانی و کف را کنترل می کند ،هدایت میکنند.
- سپس هسته بخاری خودرو که به نظر میرسد . بسیار شبیه یک رادیاتور کوچک است که بسیار کار امد است ، با مایه خنک کننده داغ از طریق هسته ، در حالی که هوا را بیش از ان که هوای گرم را ارئه میدهد ، هدایت شود .
- هنگامی که حنک کننده موتور از طریق پمپ آب از طریق هسته بخاری عبور میکند بخاری شروع به اماده شدن میکند
- موتور فن دمنده برای فشار هوا در سراسر سیستم تهیه استفاده میشود که توسط "کنترل دهنده ،کنترل دما ،یا کنترل اب هوا " کنترل میشود .
- ودر اخر دریچه های بخاری برای ارائه هوای گرم به بخش پایین نر از صندلی مسافر استفاده میشود