چطور با اتوپارک کار کنیم؟
هدف یک چیز است ولی کارکرد این سیستم در هر خودرو با توجه به تعریف دکمهها و صداهای انتخاب شده متفاوت است. اگر خودرویی دارید که در زمان تولید مجهز به اتوپارک بوده است، حتما درمجمله های mlمذکور از طرز کارکرد اتوپارک آن مطلع شوید و آن را مطالعه کنید. اما اگر به صورت جداگانه اقدام به تعبیه این سیستم روی خودرو خود کردهاید باید طرز کارکرد را از شرکت و یا متخصصی که این کار را برای شما انجام داده است بپرسید. خبر خوب برای کسانی که میخواهند از اتوپارک خودرو استفاده کنند این است که کافی است دکمه مربوط به اتوپارک را فشار دهند و با آرامش به صندلی خود تکیه دهند و بگذارند اتومبیل به کمک اتوپارک در محل موردنظر پارک شود. حتی لازم نیست که دست به فرمان ببرید. جالب است بدانید که نمونه گستردهتر و هوشمندتر این سیستم در حال آزمایش است که به وسیله آن دیگر حتی لازم نیست خود فرد رانندگی کند. ماشین شما به صورت خودکار شروع به حرکت میکند و موانع را پشت سر میگذارد.
مزایا و معایب اتوپارک
اما تا رسیدن به نقطه کمال اتوپارک خودرو همچنان راه باقی است. به این معنا که حتی رانندگانی هم که اتوپارک در اختیار دارند و اتومبیل آنها مجهز به این سیستم است در مواردی با خطا و یا به اصطلاح هنگ سیستم مواجه میشوند. البته قبل از این که در مورد معایب این سیستم صحبت کنیم نباید مزایای اتوپارک را فراموش کرد؛ خیلی از مواقع پیش میآید که ما به دلیل اضطراب و تنگنایی که به عنوان جای پارک خودرو خود انتخاب کردهاید موجب ترافیک شدید و کلافه کننده در خیابان و جاده میشود اما اتوپارک هم باعث میشود اضطراب راننده را در زمان پارک کردن خودرو کم میکند و سرعت پارک صحیح باعث کاهش ترافیک خواهد شد. البته از دیگر مزایای سیستم اتوپارک خودرو میتوان به این نکته اشاره کرد که در زمان پارک معمولی بارها گوشه و کنار ماشین آسیب میبیند و همان خراشهای سطحی هم از کیفیت ماشین میکاهد و هم خرج هنگفتی را میطلبد و مهمتر از آن، وقت بسیاری را برای تعمیر و احیا کردن رنگ از دست رفته اتومبیل باید صرف شود. سنسورهای همه جانبه اتوپارک اما از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری میکند. اما اگر بخواهیم از معایب سیستم اتوپارک صحبت کنیم، مهمترین آن مربوط به نقصهایی است که گاهی اوقات این دسته از فناوریهای کامپیوتری روز دچارشان میشوند و به طور کلی فاقد تشخیص فاصلهها و اندازه گیریهای مناسب برای پارک خودرو میشوند. درست است که تمام سنسورهای مربوط به سیستم اتوپارک ۳۶۰ درجه هستند اما متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود خردگیها و نقصهای موجود در خیابان ها و جدول بندیهای نامناسب، سنسورها قادر به دیدن حرکت چرخها نیستند و محاسبات تنها با برخورد و نور سنسورها به موانع بزرگ تر مانند دیوار انجام میشود و همین امر باعث افتادن اتومبیل در گودال و یا جوی آب میشود. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، این نقص به گردن اتوپارک خودرو نیست و خیابان سازیها مقصر اصلی تلقی میشوند
.اتوپارک در آینده
اولین بار در سال ۱۹۹۲ ایده ساخته اتوپارک به ذهن گروه تحقیقات شرکت آلمانی فولکس واگن رسید و بعد از چند سال تحقیق و آزمون و خطا بالاخره سر و کله این وجه از فناوری در بعضی از خودروها پیدا شد. به ترتیب بعد از شرکتهایی مانند بی ام و و بنز و فولکس واگن، شرکت ژاپنی تویوتا نیز در سال ۲۰۰۳ به فکر استفاده از این دستاورد شد و رست سه سال بعد از آن شرکتهای خودروسازی انگلیس نیز توانستند با خریداری وسایل موردنیازی که در رابطه با اتوپارک خودرو بود از این سیستم برای اتومبیلهای خود استفاده کنند. این پیش بینی با ورود چنین فناوریهایی به صنعت خودرو بی اساس نخواهد بود که ما در آیندهای نه چندان دور بعد از رسیدن به مقصد از اتومبیل خود پیاده شویم و ماشین به طور خودکار، خود را به جای پارک مناسب منتقل کند. طرحهایی در این باره زده شده که در آینده شاهد اجرایی شدن آن در صنعت خودروسازی خواهیم بود.
انواع خودرو : تمامی خودرو :پراید ، پژو ، نیسان ، مزدا 323 ، مزدا new و.....(ml)
شما میتوانید از طریق تلگرام به ایدی mlautoparts یا در اینستاگرام به digi_ghate , mlcommercical ما را دنبال کنید