- خودرو تخم مرغی
آکیهیتو اوتسوکا مهندس سازنده پریوس می گوید برای آنکه مطمئن شویم پریوس نسل سوم با هر لیتر بنزین ۲۱ کیلومتر حرکت می کند، مهندسان تویوتا بدنه خارجی تخم مرغی شکل آشنای این خودرو را باز هم آیرودینامیک تر و بدون اصطکاک تر ساختند. استفاده از تایرهای کم اصطکاک و ترمزهای مولد نیرو به کم مصرف تر شدن این خودرو کمک کرد. من و همکارم در تست های اخیر توانستیم با هر لیتر بنزین بیش از ۲۱ کیلومتر رانندگی کنیم.
۲. خودرو بهینه
برای آنکه بازدهی سوخت در این خودرو افزایش یابد، ۹۰ درصد از بخش های خودرو از نو طراحی شد. گشتاور تولیدشده در این خودرو زیاد است و باعث می شود خودرو در دور کم موتور با سرعت بیشتری حرکت کند، در نتیجه سوخت مصرف شده نیز کمتر می شود. دیگر اجزای بخش هیبرید، مثل مبدل که برق مستقیم را به برق متناوب تبدیل می کند، نسبت به مدل قبلی کوچک تر و ۲۰ درصد سبک تر شده است. تنها بخشی که تغییر نکرده است، باتری است. اوتسوکا تاکید می کند باتری نیکلی هنوز هم بسیار مناسب است، اما در ادامه می گوید پژوهش های بیشتری برای درک کارایی نسل بعدی باتری های یون لیتیوم لازم است.
۳. کاهش مصرف سوخت
برای آنکه رانندگان به رانندگی با مصرف کم تشویق شوند، تویوتا صفحه نمایشگر جدیدی را در داشبورد نصب کرده است که میزان مصرف سوخت و انرژی را در هر لحظه نشان می دهد. رانندگان می توانند با زدن کلید سه شیوه مختلف مصرف سوخت را انتخاب کنند. مد «صرفه جویی» برای شیوه رانندگی معمولی و کم مصرف، مد «برقی» برای رانندگی با انرژی الکتریکی و مد «پرقدرت» برای رانندگی اسپورت یا رانندگی در کوهستان است.
۴. یک خودرو معمولی
اوتسوکا می گوید به رغم همه تلاش های ما برای عرضه یک خودرو سبز، خوشحال می شویم اگر رانندگان خودرو ما را به عنوان یک سدان متوسط معمولی بشناسند. برای این کار چند عیب پریوس قبلی از جمله فضای ناکافی صندلی های عقب برای مسافران قدبلند برطرف شده و در کل صندلی ها بسیار راحت تر شد. امروزه پریوس تویوتا یکی از سه مدل پرفروش خودروهای این شرکت است که نشان می دهد خودروهای هیبریدی به یکی از پرفروش ترین خودروها در جهان تبدیل شده اند.
۵. صفحه های خورشیدی
برای صرفه جویی بیشتر، پریوس صفحه های خورشیدی دارد که روی سقف نصب شده است. این صفحه های خورشیدی سیلیکونی، فن و تهویه خودرو را به کار می اندازد و از میزان مصرف می کاهد. مهندسان تویوتا می گویند در ابتدا تلاش کردند از صفحه خورشیدی ۵۹ واتی برای شارژ باتری هیبریدی، ۱۲۰ وات ساعتی استفاده کنند، اما با مشکل مواجه شدند. هنگامی که صفحه خورشیدی را به باتری وصل می کردند، سقف همانند یک آنتن عمل می کرد و با ارسال نویزهای الکتریکی در کار رادیو و موبایل اختلال ایجاد می کرد.
۶. سازگاری با محیط زیست
یکی دیگر از موارد سازگاری پریوس با محیط زیست استفاده از پلاستیک های زیستی در بخش های مختلف خودرو، از جمله تزیینات جانبی و روکش صندلی هاست. این بخش ها از پلیمرهای قابل بازیافت تهیه شده از روغن های گیاهی حاصل از ذرت و دیگر گیاهان استفاده شده است و به گفته مسوولان تویوتا اگر آنها را با وسایل مشابهی که از مواد مصنوعی ساخته شده از نفت مقایسه کنیم، می بینیم در طول عمر خود باعث انتشار ۲۰ درصد CO۲ کمتر در محیط زیست می شود.
۷. همکاری دست و چشم
پریوس های جدید به یک «نمایشگر ردیاب لمسی» مجهز است که استفاده از غربیلک فرمان دارای انواع کلیدها را آسان می سازد. در این خودرو کلید بسیاری از دستگاه ها از جمله صدای رادیوپخش، فرکانس رادیو و دمای اتاق روی فرمان نصب شده است. وقتی راننده یکی از این کلیدهای روی فرمان را می زند، گرانیک سه بعدی روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود که کارکرد هر کدام را به صورت تصویری نشان می دهد. این پیشرفت، رانندگی را آسان تر و استفاده از تجهیزات خودرو را راحت تر می سازد.
۸ . هماوردی رقیبان
هر چند خودرو دوگانه سوز هوندا با نام «این سایت» از پریوس متوسط کوچک تر است، اما بسیاری از ناظران می گویند این سایت بزرگ ترین رقیب پریوس است. اینکه تویوتا بارها از قیمت خود کاسته است تا بتواند با قیمت کم این سایت رقابت کند، نشانی از هماوردی است. این سایت خودرویی پنج در و پنج نفره است که کارایی آن در شهر ۱۷ کیلومتر بر لیتر و در بزرگراه ۱۸ کیلومتر بر لیتر است.
۹. خنکای نسیم
پریوس یک سیستم کنترل از راه دور دارد که می تواند سیستم کولر آن را روشن کند و راننده می تواند پیش از آنکه به اتاق خودرو پارک شده اش وارد شود، آن را روشن کند. انرژی این سیستم با برق متناوب از باتری هیبریدی آن تامین می شود که باعث می شود خودرو هنگام خاموش بودن برق کمتری مصرف کند.
۱۰ . بیش ترین صرفه اقتصادی
با این خودرو می توان با بیشترین صرفه اقتصادی رانندگی کرد. من و همکارم در ماه گذشته در یک تست رانندگی بیش از۳۰ کیلومتر را با یک لیتر بنزین رانندگی کردیم البته ما برای دستیابی به این رکورد کلاً آهسته رانندگی کردیم، در صورت امکان ماشین را خلاص کردیم یا در باد اتومبیل های دیگر رفتیم. البته ما دستور نداشتیم که با کمترین میزان مصرف حرکت کنیم، اما واقعیت این است که دستیابی به بیشترین مسافت طی شده با مقدار مشخص سوخت جذاب و دلپذیر است.
انواع خودرو : پراید, پژو, مزدا ,۳۲۳, ماکسیما, ال ۹۰, تیبا, ریوو.............. ml
شما میتوانید ازطریق تلگرام mlautoparts یا در اینستاگرام به digi_ghate , mlcommercicalما را دنبال کنید